Other, Alike, The Same 2016/2018

"Other, Alike, The same” is an innovative project aimed to integrate refugees and immigrants in the different European countries where they are living at present.

The project will have an impact on all parties involved and associates at different levels:Local/regional level:

-All project activities will build step by step a holistic educational environment of students regardless of nationality and social class.

-Entire project is focused on creating synergy among schools involved in the project, local communities, partner associations and other institutions involved in implementing activities.

-Children will be encouraged to receive educational process both within the partner school institutions and outside the formal framework contributing to a visible change of them.

National level:

-Partner schools through activities undertaken will involve active players on national level as universities, voluntary organizations, government institutions they will propagate further positive examples.

"Other, Alike, The Same" è un progetto innovativo volto a integrare rifugiati e immigrati nei diversi paesi europei in cui vivono attualmente.

Il progetto avrà un impatto su tutte le parti coinvolte e gli associati a diversi livelli: Livello locale / regionale:

-Tutte le attività del progetto costruiranno passo dopo passo un ambiente educativo olistico degli studenti indipendentemente dalla nazionalità e dalla classe sociale.

-L'intero progetto è focalizzato sulla creazione di sinergie tra le scuole coinvolte nel progetto, le comunità locali, le associazioni partner e altre istituzioni coinvolte nell'attuazione delle attività .

-I bambini saranno incoraggiati a ricevere processo educativo sia all'interno delle istituzioni scolastiche compagno e al di fuori del quadro formale contribuendo ad un cambiamento visibile di loro.

Livello nazionale:

-Le scuole partner attraverso le attività intraprese coinvolgeranno attori attivi a livello nazionale in quanto università, organizzazioni di volontariato, istituzioni governative propagheranno ulteriori esempi positivi.