imagealt

Healthy Reporters Around Europe


The project "Healthy Reporters Around Europe" (acronym HRAE) intends to disseminate on this platform the activities that five partner schools will carry out in the homonym Erasmus+ project, code: 2018-1-IT02-KA229-048382.

The three topics addressed by our project are:

civic engagement / responsible citizenship;

health and well-being;

new innovative curricula/educational methods/development of training courses.

The students involved in the project will carry out cross-curricular educational activities (Science, ICT, PE, foreign language, Citizenship, History, Geography) through innovative learning methods.These activities will be enriched by the opportunities offered by the Erasmus+ LTTAs, thanks to which students traveling will be able to learn about the culture, traditions and life style of other European countries.The project aims to exchange of good practices among European schools. The 5 schools come from Italy (coordinator) with Spain, Greece, Belgium and Finland (partners).

 

Il progetto "Healthy Reporters Around Europe" (acronimo HRAE) intende diffondere su questa piattaforma le attività che cinque scuole partner svolgeranno nell'omonimo progetto Erasmus +, codice: 2018-1-IT02-KA229-048382.

 I tre temi affrontati dal nostro progetto sono:

-impegno civico / cittadinanza responsabile;

-salute e benessere;

-nuovi curricula / metodi educativi innovativi / sviluppo di percorsi formativi.

Gli studenti coinvolti nel progetto svolgeranno attività didattiche interdisciplinari (Scienze, ICT, educazione fisica, lingua straniera, cittadinanza, storia, geografia) attraverso metodi di apprendimento innovativi, che saranno arricchiti dalle opportunità offerte dagli Erasmus + LTTA, grazie a cui gli studenti in viaggio potranno conoscere la cultura, le tradizioni e lo stile di vita di altri paesi europei. Il progetto mira allo scambio di buone pratiche tra le scuole europee. Le 5 scuole provengono dall'Italia (coordinatore) con Spagna, Grecia, Belgio e Finlandia (partner).

 

Sitigrafia

https://live.etwinning.net/projects/project/194961